..KERANA HIDUP MENUNTUT PERJUANGAN..

"GOOD, BETTER, BEST...NEVER LET iT REST, TiLl UR GOOD iS BETTER AND UR BETTER iS BEST.."

Sunday, April 4, 2010

RiNDUKU MASiH DiSiNi

Hari ini, saat dan ketika ini..aku RiNDU. kerinduan yg tdk bertepian buat insan2 yg amat aku sayangi..terutamanya mama..abah..dan adek kembar kesayanganku..betapa waktu yg berlalu dan keriangan bersama kwn2 tdk mampu menggugat sebuah kerinduan..betapa hebat dan kuatnya nilai kasih syg aku dan mereka..dan aku sedari siapalah aku tanpa mereka..kerana mereka aku masih disini..kerana mereka aku menjadi seperti aku yg hari ini..

Waktu yg lalu..byk mengajar aku tentang kehidupan..menjadi seorang perempuan yg bukan sekadar hiasan dunia semata..menuntut pengorbanan dan pengertian dari hati yg paling dalam..dunia kini penuh cabaran..kegemilangan dunia remaja bukan satu jaminan kebahagiaan..sekali langkah tersasar haluan..payah mencari jalan keredhaan..

Aku bukanlah insan selayaknya untuk berbicara tentang orang lain..tp d pandangan mata..aku berhak memberi pandangan..lihat saja rakan2 sekeliling..sesetengahnya membuat aku rasa takut..takut dengan hari2 akan datang mereka..d mn nilai diri sendiri..aku sendiri kurang pasti..lupakah pada pesan ibu dan ayah..lupakah pada harapan dan pengorbanan yg mereka sandarkan..lupakah pd asal kita d dunia ini??? d mn nilai kasih syg kita pd mereka???

Ingatlah kawan..langit yg cerah bukan slamanya..ada waktu hujan akn tetap membasahi bumi..aku tidak ingin melihat jiwamu yg gersang basah tiba2 dilanda banjir air mata kerana penyesalan yg tidak berpenghujung..ayuh..sedarlah dari mimpi..pulanglah ke dunia realiti..SIAPA PUN KITA, BERPIJAKLAH D BUMI YG NYATA..

No comments:

Post a Comment